Menu

Superčlověk – najdi nejlepší verzi sebe sama

Superčlověk

Jak už jste si mohli povšimnout, recenze nepíši na kde co. Respektive nechci se uchýlit k negativnímu hodnocení (od toho tu opravdu nejsem) nebo recenzím na publikace a akce, které s mou vizí, rozvojem a způsobem uvažování nesouvisí. Když už tedy nějakou recenzi napíši, můžete si být jisti, že to není jen tak, aby řeč nestála….

Když se mi dostala do rukou publikace od autora stránek Grasa.cz, Michala Turny, vůbec jsem netušila, co od knihy očekávat – bude super, nebude super, to se teprve uvidí 🙂

Jakmile jsem se začetla do první kapitoly, bylo mi jasné, že tohle se bude číst velmi lehce a srozumitelně (= přidaná hodnota každé chytře a rozumně napsané knihy).

Po několika dalších kapitolách jsem poznala, kdo autor je, z jakých osobních zkušeností vychází a že jsme v podstatě naladěni na stejnou notu. Autor sám prošel obdobím, kdy měl nadváhu, byl líný, nesebevědomý a moc se o své zdraví nezajímal (vlastně vůbec). Když pominu špatný zdravotní stav, který kolikrát nenakopne, v mnoha případech je impulzem prvního kroku ve změně životního stylu právě ta celková nespokojenost se svým životem, což postihlo i Michala. Začal se hýbat a budovat nový zvyk. Vychází tedy nejen z přijaté teorie ale i z praxe shazování kil, motivace, změny a budování návyků – doslova překopal stravovací režim a začal se chytře hýbat.

Přes kapitoly o budování návyků, osobního rozvoje, přes důležitost odpočinku a spánku, jsem se zasekla u výmluv o nedostatku času, který autor rozcupoval totálně na padrť. Jestliže trpíte chorobným vymlouváním, přečtěte si tuto kapitolu, protože vám dojdou argumenty…a pokud ne, tak už vám není pomoci 🙂

V poměrně rozsáhlé kapitole věnované stravě super člověka, mi doslova spadla čelist při pročítání vývoje a uvedení na trh umělého sladidla aspartamu, který krásně demonstruje, jak funguje celý potravinářský průmysl, a zda dává přednost všeobecnému zdraví a spokojenosti nás spotřebitelů, nebo výdělkům. Tato část knihy je poměrně výživná, jelikož zahrnuje mnoho zajímavých témat od cukru a jeho škodlivosti, přes super potraviny a důležitost tuků ve stravě, po informace o přerušovaném půstu. Velmi mne oslovilo, že nerazí takovou tu klasickou cestu – špatné potraviny nejsou, existuje jen nezdravé množství – autor vystoupil z řad těchto líbivých a nic neříkajících teorií.

Další část knihy je věnovaná pohybu super člověka. Zaměřuje na minimalistický trénink o pár efektivních cvicích a zamýšlí se nad pohybem jako takovým. Musím se přiznat, že ne se vším se shodneme, ale o to tu vůbec nejde. Jak už jsem sama psala v jednom článku, přes samé stromy je třeba vidět celý les. Michalův fitness les je čistý, zelený, stojí na pár základních cvicích, minimu investovaného času, vlastních zkušeností a logického uvažování, jak vyzrát na pohyb bez výmluv o nedostatku času.

Velmi příjemně mne překvapily kapitoly o bosé chůzi, která je mi velmi blízká, a kapitola o otužování, které je mi sice vzdálené, ale ono je pořád v čem se zdokonalovat a zlepšovat, že? 🙂

O tom v podstatě ta kniha je – o možnostech, které máme k tomu, abychom se ze sebe nesnažili bezmyšlenkovitě dělat dokonalé stroje. Abychom s možnostmi, která nám dnešní doba nabízí a dostupnými informacemi naložili chytře a dali možnost dřímajícímu super člověku ukrytému v každém z nás, aby se jednou pro vždy probudil. Autor nám s největší upřímností dává naději postavenou na základech vlastní zkušenosti, nastudovaných informací a vědeckých poznatcích, a je opravdu velmi, velmi motivující!

Mne kniha oslovila, namotivovala, podpořila mé přesvěcení a filozofii, kterou vyznávám.

Osobně jsem za každého člověka, jako je Michal, ráda, že je. Pomáhá lidem, věnuje tomu spoustu času a energie, a díky bohu si to nenechává pro sebe 🙂

O autorovi v kostce:

superclovek-recenze

Info k publikaci naleznete ZDE

superclovek-banner