Jídelníček na dalších 8 týdnů

Milí Rutiňáci a Rutiňačky,

Naše poslední výživová výzva „1. měsíc v ketóze s opravdovým jídlem“ se chýlí ke konci. S nově nastaveným režimem, který zahrnuje skutečné a průmyslově nezpracované suroviny, je nám dobře. Sama na sobě vidím a cítím výsledky – energie bez kolísání, zářivá pleť, výborné trávení bez nadýmání, 2 dovolenková kila tuků dole, zpět ve formě s dobrou náladou i na podzim 🙂 . Cítím se skvěle a dle vašich reakcí a emailů vím, že i vám výzva pomohla řešit různé neduhy či nadbytečná kila. Ketóza je jedinečný stav, který nám při správné skladbě jídelníčku až 75% tuků x 20% bílkovin x až 10% sacharidů, přiblíží, jak veliké porce si tělo může dovolit, aby bylo syto a přijalo vše, co potřebuje.

Jakýkoliv nadbytek bílkovin či sacharidů je po zásluze potrestám „vyhazovem“ z keto stavu.

Tento stav nám dokázal, že rozhodně nepotřebujeme vysoké množství bílkovin ani sacharidů k tomu, abychom si udrželi svalovou hmotu a snížili procento tuků. V dnešní době jsou bílkoviny nadužívány a zastarale doporučovány ve vyšším množství. My jsme si to mohli vyzkoušet jinak a vychutnat si jídla, která jsou díky tukům a koření velmi lahodná.

Osobně vidím ketózu jako způsob, jak zavést v jídelníčku nějaký režim a řád, poznat velikosti porcí a potřebu makrosložek v jídelníčku. Správně nastavenou a vybalancovanou stravou (bohatou na potřebné minerály) lze řešit různé zdravotní problémy i nadbytečné tuky poměrně rychlým způsobem bez hladovění. Určitě se do tohoto stavu budu průběžně vracet kdykoliv pocítím, že se mi vrací chutě na sladké, nebo se mi zhoršila pleť. Nicméně věřím, že si vše uchováme jídelníčkem se sníženým příjmem sacharidů, a budeme si moci v budoucnu užívat sezónního ovoce, suchého vína na společenské události apod..To jsem zaznamenala jako jedinou nevýhodu v průběhu keto výzvy (člověk byl tak trochu odříznut od společenského života a ovoce zakusovaly u nás jen mé děti a manžel – ale i to se dá zvládnout a žít tímto způsobem, pokud si keto stav chceme udržet jako životní styl).

Život bez cukru je cesta

Protože v tom, co dělám (díky vám a vaší zpětné vazbě), vidím smyl, rozhodla jsem se reagovat na vaše dotazy „Jak dál postupovat po ukončení keto jídelníčku“ a naši výzvu prodlužuji o dalších 8 týdnů. Po dalších 14 dnech pozvolně přejdeme na nízkosacharidovou/paleo stravu, která bude opět bohatá na suroviny v té nejpřirozenější a nejpřírodnější formě, protizánětlivá koření a suroviny podporující náš střevní mikrobiom – bez doplňků stravy. Volně tak navážeme na náš zajetý jídelníček, mírně ubereme na tucích a navýšíme lehce sacharidy. Tvorba jídelníčku bude v souladu s Rutina výživovým programem, a tak si budeme moci dopřát i nějaké to ovoce, občasnou přílohu z kvalitních superpotravin (bez lepku) s tím, že příjem bílkovin (stejně jako v ketóze) bude umírněný a pro tělo dostačující. Opět se zaměříme i na kvalitnější zdroje některých surovin. Během celé doby můžete cvičit dle našich týdenních plánů, které váš stav a cestu za lepším životním stylem podpoří a uspíší. Půjdeme tedy cestou pravidelného pohybu a života bez cukru, který je pro zdraví a naši optimální váhu tak zásadní!

Víte, co to znamená? Už žádná předsevzetí v Novém roce 🙂

Do Vánoc budeme mít dobře zajetý a vybudovaný zvyk v jídelníčku a cvičení. Po Novém roce můžeme s klidným srdcem navázat na vše, co jsme se do té doby naučili a osvojili. Zvyk je pouhé opakování něčeho neustále dokola a 84 DNÍ JÍDELNÍČKU je už slušný základ v přetváření našich dosavadních zvyklostí.

Vše bude dostupné na webu napořád (příští týden v magický pátek 13.10. začínám vše vystavovat a vy se můžete rovnou přidat), a tak se k jídelníčku můžete vracet kdykoliv během roku po dobu trvání vašeho VIP členství.

1. TÝDEN NÍZKOSACHARIDOVÉHO JÍDELNÍČKU

Vaše Maruška