Animal flow #1

Pokročilí

Milé Rutinačky a Rutináci,

dnes mám pro vás takovou svou osobní libůstku posledních týdnů, kdy nacvičuji tzv. „Animal flow“. Jedná se o cviky, které jsou o tahání vlastní tělesné hmotnosti a kde se pracuje s vědomou a plynulou koordinací těla. Cílem je dosáhnout plynulého a kontrolovaného pohybu bez zadrhávání či kroucení obličeje a zatínání zubů 😉 . Vše by mělo vypadat velmi lehce a jemně a nic by se v případě těchto pohybů nemělo praktikovat křečovitě. Ve své podstatě jde o nácvik jako každý jiný, který učí člověka lépe koordinovat tělo a jeho pohyby, zapojovat ho jako jeden celek a s tím tak zlepšovat schopnost rozumět svému tělu a vědomě ho ovládat. Někomu to může připomínat jógu, jelikož některé cviky jsou podobné – pracuje se s vlastní vahou a dechem, nikam se nespěchá a celkově je cvičení takové uklidňující – ale jóga to vysloveně není. Pohyby se vykonávají blízko země, často s hýžděmi ve vzduchu, hodně se zapojují zápěstí i kotníky, hluboký dřep je nezbytnou součástí, avšak cviky se mohou provádět i rychle či výbušně (i když stále s vědomou a kontrolovanou plynulostí pohybu). Určitě ještě k těmto sestavám, které budou i pro začátečníky, napíši na blogu článek. Toto je takové krátké intro k této první „zvířecí“ záležitosti pro pokročilé 😉

Pomůcky

bez pomůcek

Sestava

Přípravná část (4 min)

  1. cvik – (60 sek) kroužky pravého zápěstí na 4
  2. cvik – (60 sek / 30 sek volno) kroužky levého zápěstí na 4
  3. cvik – (90 sek) chození vpřed v hlubokém dřepu

Cvičební jednotka (do 30 min)

  1. cvik – 10x rotace ze střechy do hlubokého dřepu na 1 noze a zpět do shrbeného prkna s kolenem vpřed
  2. cvik – 20x hluboký dřep se zabalením a rozevřením paží na špičkách
  3. cvik – 10x rotace ze střechy do hlubokého dřepu na 1 noze a zpět do shrbeného prkna s kolenem vpřed
  4. cvik – 20x hluboký dřep se zabalením a rozevřením paží na špičkách
  5. cvik – 10x střecha s pokrčením nohy a rolováním do kobry
  6. cvik – 20x hluboký dřep se zabalením a rozevřením paží na špičkách
  7. cvik – 10x krabí most na 1 paži
  8. cvik – 20x hluboký dřep se zabalením a rozevřením paží na špičkách
  9. cvik – 10x krabí most na 1 paži (druhá ruka)
  10. cvik – 20x hluboký dřep se zabalením a rozevřením paží na špičkách
  11. cvik – 10x střecha s pokrčením nohy a rolováním do kobry
  12. cvik – 20x hluboký dřep se zabalením a rozevřením paží na špičkách

Závěrečný relax (5 min)

  1. cvik – (5 min) hluboké dýchání v libovolném sedě

Sestava včetně přípravy na trénink a závěrečného relaxu

Popis cviků a ukázky lehčích variant

Vaše Maruška