8denní zeleninový detox

Milé Rutinačky a Rutináci,

nabízím vám novou výživovou výzvu na 8 dnů, kterou jsem na nesčetná přání zaměřila na zeleninová jídla plná barev, pestrých chutí a vůní. Nejedná se tedy o žádné nápoje jako zeleninové šťávy nebo smoothie, ale o jídla na talíři, která díky přidaným bylinkám a koření, budou chutná, chuťově výrazná a plná na antioxidanty a důležité živiny.

Výzva je propracovaná tak, že vás každý den čekají 3 zeleninová jídla, kdy největší porce dne je plánovaná k obědu, který bude současně i nejbohatší na sacharidy a rostlinné bílkoviny, abychom si zajistili příjem všech nutných makrosložek, a v případě váhového úbytku si tělo bralo více z tuků než ze svalů. Abychom se vyvarovali přílišného pobytu v kuchyni, jídla budou každé 2 dny stejná. To znamená, že si jídlo budeme připravovat obden 🙂 Celý 8 denní jídelníček je důsledně  vypracován tak, aby první 2 dny byl kalorický příjem nejnižší a s každými dalšími 2 dny se postupně navyšoval, abychom nesetrvávali po celou dobu pod úrovní bazálního metabolismu. Každý druhý den se kalorický příjem mírně navýší a tím docílíme pozvolného návratu do běžného režimu.

Pro všechny, kdo rádi počítají makra na talíři, bude každý recept vystaven (včetně fotky a postupu) s jeho kalorickými hodnotami. Pokud si budete chtít hrát s celkovým energetickým příjmem (např. při sportu, kdy doporučuji zařadit navíc ovoce po tréninku k doplnění svalového zásobního cukru; nebo pro případ, že nechcete hubnout a současně své tělo zbavit škodlivin, kdy je vhodné navýšit v každém receptu zařazené tuky – vše se dozvíte v 1. článku s nákupním seznamem a doporučením pro individuální potřeby), budete tak mít přehled o vašem celkovém denním příjmu.

Také jsem se snažila volit recepty takové, abyste jejich přípravou netrávili příliš času. „Lovila“ jsem a nechala se inspirovat mými nejúspěšnějšími pokrmy, které jsem pozměnila tak, aby obsahovaly pouze rostlinné složky a upravené množství potřebných živin a energie. Očistná výzva je tedy vhodná i pro vegetariány 🙂

Celkový příjem zeleniny během dne se bude skládat z 50% tepelně upravené a z 50% čerstvé zeleniny – adaptace na 100% čerstvou zeleninu (RAW stravu) je časově náročnější a není vhodné přejít na raw stravování ze dne na den.

Co vás čeká

  • po dobu 8 dnů 3 detoxikační jídla denně, která budete kousat a vychutnávat 🙂
  • příprava jídel vždy na 2 dny dopředu
  • pouze rostlinné pokrmy obsahující zeleninu, vhodné tuky a rostlinné zdroje bílkovin
  • alespoň jedna fermentovaná složka v jídle denně k podpoření střevní mikroflóry
  • recepty včetně fotky, přípravy, celkové kalorické hodnoty a podílu makronutrientů v gramech
  • nákupní seznam na všech 8 dnů rozdělený na 4 a 4 dny (kvůli čerstvosti surovin)
  • 8 dnů bez lepku a živočišných produktů
  • další doporučení

Celá výzva je vhodná pro všechny, kdo chtějí zbavit tělo škodlivin, nastartovat se na lepší způsob stravování, nebo shodit pár přebytečných kil. V případě, že si nejste jisti, zda je právě pro Vás vhodné jíst po dobu 8 dnů zeleninové pokrmy obsahující rostlinné tuky a zdroje bílkovin, kontaktujte svého lékaře.

Výzva bude navždy dostupná pro všechny aktivní VIP členy na webu, takže se k ní můžete vracet i zpětně.

Veškeré články k výzvě budou dohledatelné v sekci „výživové články“ nebo níže jako proklik.

Díky článkům se můžete na výzvu postupně připravit

Doporučení k individuálním úpravám

Nákupní seznam na celých 8 dnů

1.-4. den výzvy s fotkami a recepty

5.-8. den výzvy s fotkami a recepty

Vaše Maruška