Cvičení do kanceláře na každý týden

Milé Rutinačky a Rutináci,

už dlouho jsem si zahrávala s myšlenkou točit kancelářská cvičební videa a dnes nastal den D, kdy točím, cvičím a vystavuji pro všechny, kdo chtějí pro sebe něco udělat alespoň v sedě za stolem v kanceláři během své 15 minutové pauzy. Ba co víc, od pondělí 2. prosince se tato cvičení stanou součástí nového týdenního cvičebního plánu s názvem „kancelář“ , kdy si tedy od pondělí do pátku budete moci přímo se mnou každý den čtvrthodinku zacvičit u vašeho pracovního stolu.

Místo cigárka si zacvičíme 😉

Když jsem přemýšlela, jak tyto tréninky postavit, má představa byla jasná – nezpotit se, výrazně se nezadýchat a přitom posilovat a zlepšovat funkčnost těla. Uvědomuji si, že každý je na tom fyzicky trochu jinak, a tak se může stát, že první tréninky budou pro někoho náročnější, proto si rychlost tempa a rozsahy regulujte tak, abyste se opravdu nezpotili a přitom kvalitně cvičili. Chci vás naučit správně sedět, držet záda, dýchat a zapojovat hluboký stabilizační systém (core), hýbat končetinami a rozmobilizovávat tělo. Skvělá zpráva je, že s pravidelným a poctivým cvičením to vsedě jde! Dobu cvičení jsem podřídila délce běžné, pracovní (mimo oběd) pauzy. Takže namísto čůrání či cigárka si během takové pauzy můžete pustit video a jednoduše cvičit přímo se mnou dle mých instrukcí 15 minut!

Proč cvičit alespoň v kanceláři

Dnešní uspěchaná doba, většina času ztráveného na židli či za volantem, nedostatek pohybu (a to jsme k pohybu byli stvořeni), nenahrává zdravému životnímu stylu, psychickému zdraví a životu bez bolesti. Proto i těch 15 minut cvičení za stolem v kanceláři udělá více užitku než nicnedělání. I 15 minut se počítá a vaše tělo vám za ně bude vděčno, protože ho budete funkčně zapojovat, posilovat a vnímat. Navíc z takových krátkých cvičení může vzniknout zvyk, který vás posune dál, k dalšímu pravidelnému cvičení či jiné pohybové aktivitě.

Pár dostupných a v šuplíku skladných pomůcek – nic víc

Ptáte-li se, co k tomu kromě svého těla budete potřebovat, odpověď je velmi jednoduchá. Bude vám stačit pár dostupných pomůcek, které lze jednoduše skladovat v šuplíku nebo pod pracovním stolem. Budou stačit následující pomůcky:

  • kancelářský stůl
  • kancelářská židle
  • mini band
  • 2x jógové kostky
  • thera-band
  • kancelářská (úplně obyčejná) gumička
  • tenisák
  • 2x zátěž na kotníky
  • 2 malé PET lahve

Variabilita cviků i sestav

Nemám ráda nudu a jednostrannost a pro tělo je variabilita cviků to nejlepší, co mu můžete dopřát. Během dne vykonáváme různé činnosti v různých pozicích a cvičení nás má na tyto činnosti připravit tak, abychom si neublížili, uměli tělu lépe naslouchat a uměli tělo dokonale ovládat. Proto se sestavy budou každý týden měnit, cviky střídat a někdy se více zaměříme na uvolňování a mobilizaci a jindy budeme cvičit více silově. V průběhu týdne prostřídáme i cvičené oblasti, aby nic nezůstalo opomenuto.

První cvičební video do kanceláře najdete s rozpisem cviků zde, nebo se na něj můžete podívat přímo dole pod článkem. Ostatní cvičební videa z rubriky cvičení do kanceláře budou už k dispozici pro VIP členy a všechny tréninky ( i ty mimo aktuální cvičební plán) budou přístupné po celou dobu platného členství.

Cvičení do kanceláře - sestava na ukázku

Vaše Maruška